از سنتهای الهی توجه مردم به جبهه انقلابی است و پیروزی اقلیت حق؛ بر اکثریت باطل است
طراحی خداوند برای تغییر حاکمیت باطل
«بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ وَ لَكُمُ الْوَيْلُ مِمَّا تَصِفُون؛ بلكه ما حق را بر سر باطل مى كوبيم تا آن را هلاك سازد و ناگهان باطل محو و نابود مى شود! امّا واى بر شما از توصيفى كه (درباره خدا و هدف آفرينش) مى كنيد!» (انبیاء/18)
طبق این آیه شریفه برخی از تحولات اجتماعی به نفع جریان حق، تغییراتی «ناگهانی» است که در مدت کوتاهی شکل می گیرد. گاه طراحی خداوند بگونه ای است که در مدت کوتاهی، دل و ذهن مردم به جبهه حق متمایل شده و اقلیت حقی بر اکثریت باطلی پیروز می شود.
تحلیل علامه طباطبایی از این آیه شریفه؛ هرگاه جریان حق در حال نابودی باشد، خداوند تغییرات ناگهانی به نفع جریان حق ایجاد خواهد کرد
«سنت خداى تعالى بر اين جريان يافته كه باطل را آن قدر مهلت دهد تا روزى با حق روبرو گردد و با آن در بيفتد، تا به خيال خود آن را از بين برده، خودش جاى آن را بگيرد؛ ولى خدا به دست حق خود، او را از بين ببرد و نابودش كند. پس اعتقاد حق هيچ وقت در زمين ريشه كن نمىشود؛ هر چند كه در بعضى ادوار حاملين آن در اقليت قرار گيرند و يا ضعيف شوند و همچنين كمال حق هرگز از اصل نابود نمىشود هر چند كه گاهى اضداد آن زياد گردند، و نصرت الهى هرگز از رسولان خدا جدا نمىشود هر چند كه گاهى به اصطلاح، كارد به استخوانشان برسد آن چنان كه مايوس شوند و خيال كنند كه به كلى تكذيب شدند. و اين همان معنايى است كه از جمله «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ» استفاده مىشود … در اينكه فرمود: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ» دلالت بر اين معنا است كه اين درگيرى حق با باطل «ناگهانى» صورت مىگيرد. وقتى كه ديگر كسى اميد نمىبرد كه حق غالب شود و باطل فرار كند.» (المیزان فی تفسیر القرآن؛ ج 14، ص262)